top of page

Портал у кінематограф: як рекламні кампанії заграють із шанувальниками

Приклад промокампанії "Дивних див"
Приклад промокампанії "Дивних див". Фото: concreteplayground.com

Промокампанії фільмів із зацікавлення глядачів.


Промоційні кампанії в кінематографі “розігрівають” інтерес глядачів перед прем’єрою. Аудиторія необов’язково мусить знати все про стрічку, проте має бути зацікавлена в тому, щоб взяти квитки у перший ряд у кінотеатрі. Після ж цього навколо нової кінокартини розгортається маркетингова кампанія, що підтримує зацікавленість глядачів. Редакція DeTalks розглянула чотири кінопроєкти, що вразили світ своїми промо та маркетингом.


Барбі (2023)


Феміністичний фільм Грети Гервіг мав цілу низку маркетингових кроків. Наприклад, спільно з компанією пошуку та оренди житла "Airbnb", творці стрічки перетворили особняк у Малібу на “Будинок мрії” у стилі Барбі. Шанувальники стрічки могли забронювати спальню Кена на дві ночі. Перебування там було безкоштовним, адже, як зазначалось на сайті Airbnb, “Кен не міг зрозуміти, як встановити ціну на Barbie's Malibu DreamHouse, бо любить пляж, а не математику!”.


Всередині на фанатів очікували всі відтінки рожевого, а також прохід у гардеробну кімнату Кена, можливість насолодитися видом на океан у басейні або “запалити” диско-майданчик.


“Будинок мрії”. Фото: news.airbnb.com


Warner Bros. спільно з компанією "Fangirl Fantasy" також влаштували тематичний одноденний круїз Barbie Dream, який розпочинався у Бостонській гавані. На борту шанувальників очікувала діджейська музика, фотосесії, коктейлі, позначки й прапори “Barbie”, а ще “ціле море рожевого”.


Круїз Barbie Dream. Фото: www.instagram.com/boston, thebostoncalendar.com


Кампанія торкнулася й сфери харчування. Бразильський Burger King пофарбував соуси у своїх бургерах у “Barbie Combo”-меню в рожевий колір.


“Рожевий” бургер Burger King
“Рожевий” бургер. Фото: instagram.com/burgerkingbr

Дивні дива (2016-2022)


Серіал, створений у 2016 році, став справжнім культурним феноменом. Романтизація Америки 80-х років, осучаснення старих пісень, історія дорослішання, а також фантастичний світ — те, чим вирізнялися “Дивні дива”. Такою ж виявилася і промокампанія.


Під час просування першого сезону використали ретро-стратегію — футляри від VHS-касет, популярних у 80-х роках. Вони стали своєрідною даниною ностальгії, хоча всередині замість відеокасет були DVD-диски. У такому колекційному виданні містився записаний перший сезон серіалу. Ретро-естетика знайшла відображення і в саундтреку серіалу, який випустили на аудіокасетах.


Футляр VHS-касет, всередині яких DVD-диски. Фото: amazon.com/josea.velasquez


На честь святкування повернення творців серіалу до розробки 5-го та останнього сезону команда випустила пост в Instagram з перевернутими цифрами. Загадковість підкреслював підпис: “Наближається щось велике. Знайдіть своє місто, і ми будемо там. Понад і поза”.


Загадкові числа. Фото: instagram.com/strangerthingstv


Числа виявилися координатами “порталів” до світу “Дивних див” — світу “Вивороту”. Розколи у зазначених місцях з’явилися у 14 країнах на найвідоміших пам’ятках зі всього світу. Так, проходи у “Виворіт” з’явилися на хмарочосі Емпайр-Стейт-Білдінг у Нью-Йорку, на пляжі Бонді в Австралії, на Вавельському краківському замку в Польщі та інших місцях.


Хмарочос Емпайр-Стейт-Білдінг у Нью-Йорку, пляж Бонді в Австралії, Вавельський краківський замок в Польщі. Фото: about.netflix.com, concreteplayground.com


Розрив (2022-2025)


Серіал переносить глядачів у світ офісної естетики, де головний герой змушений існувати у двох реальностях. Його свідомість розділена навпіл: одна частина належить роботі, а інша — особистому життю.


Так, щоб підвищити інтерес глядачів до нового сезону, Apple TV+ перенесла сцену з серіалу в реальне життя. На станції залізничного вокзалу Grand Central у Нью-Йорку встановили скляну коробку, всередині якої відтворили відділ з макроданих. У “приміщенні” протягом трьох годин перебували актори серіалу, імітуючи роботу, розмови з шефом та одне з одним.


Жива інсталяція серіалу "Розрив". Фото: скріншоти з youtube.com/Apple TV


Таким чином, поспішаючи у власний офіс, люди могли зупинитися та поспостерігати за роботою відділу макроданих.


Ще одним прикладом “вторгнення” серіалу в реальне життя стало створення на платформі з пошуку роботи LinkedIn офіційної сторінки Lumon industries — компанії, в якій працюють “розділені”. Сторінка містить оголошення про роботу, корпоративні повідомлення та нагадування про гармонію в робочому спілкуванні.


Сторінка Lumon Industries на LinkedIn. Фото: скріншот з linkedin.com/lumon-industries


Гра в кальмара (2021-2024)


Серіал про смертельні випробування заради грошової винагороди переніс змагання з екрана і в реальне життя. Наприклад, у Нью-Йорку відкрився спеціальний простір “Squid Game: The Experience”, у якому шанувальники отримали можливість взяти участь у п’яти іграх. Декілька з них — “Червоне світло, зелене світло” під поглядом роботизованої ляльки Янг Хі та “Скляний міст” вже траплялася в серіалі. Інші ж ігри були тільки натхненними естетикою серіалу.


"Squid Game: The Experience". Фото: tickets.squidgameexperience.com


Також в Лос-Анджелесі пройшов забіг на 4,56 кілометра на честь кількості учасників “Гри в кальмара”. У ньому 1700 фанатів змагалися за місце на передпоказі прем’єри другого сезону.


Забіг за мотивами "Гри в кальмара"
Забіг. Фото: bizbash.com

Паралельно з цим мережею почав ширитися ролик про наглядачів у рожевих костюмах. Команда охоронців приїхала в реальний ландромат, щоби попрати закривавлену уніформу учасників гри.


Більше ж про серіал “Гра в кальмара” та фанатські теорії щодо його продовження читайте тут.


Фото: скріншот з відеоролика


Промокампанії нових фільмів здатні викликати інтерес глядачів і спонукати їх зануритися в атмосферу стрічки ще до прем'єри. Маркетингові стратегії, які йдуть після цього, допомагають підтримувати зацікавленість та утримувати увагу на стрічці надалі.

bottom of page