Глибокі сенси, які розкривають фільми про Чорну пʼятницю.
Чорна пʼятниця — усесвітній день розпродажів, який відбувається щороку після Дня подяки у США у четверту пʼятницю листопада. І хоча "свято шопоголіків" зародилося в Америці, період, коли магазини заманюють покупців знижками, поширився по всьому світу.
На спокусливі ціни та промовисті гасла-заклики реагує велика кількість людей, навіть тих, які не планували покупок. Це явище часто висміюють у фільмах, де показують людську жадібність. Тож які глибокі теми підіймають фільми про Чорну пʼятницю — дослідила редакція DeTalks.
Людська поведінка в умовах стресу
Фільми про Чорну пʼятницю часто схожі на кінострічки про виживання, але у сучасному світі. В умовах шалених знижок стрес та обмежені ресурси стають каталізатором жорстокості й відкидання всіх людських моральних принципів.
Під дією натовпу покупці втрачають індивідуальність і контроль над собою. Так, хаотичний потік агресивних людей у боротьбі за обмежені товари перетворюється на групу егоїстів, яких підкорили інстинкти.
У таких фільмах переважають два види кінообразів. Перший — люди, які перетворюють магазини на ринг, а переможець отримає омріяний товар. Другий — навпаки, ті, які зберігають людяність і допомагають іншим попри хаос.
Споживацтво
У фільмах про усесвітній день розпродажів зображують персонажів, які жертвують сімейними цінностями, дружбою та навіть здоровʼям задля матеріального, а потім відчувають порожнечу після покупки бажаного товару. Таким чином творці фільмів про Чорну п'ятницю вказують на беззмістовність та абсурдність надмірного виробництва та споживацтва.
Також глядачам демонструють персонажів із шопоголізмом — залежністю від покупок, якою вони немов компенсують стрес та життєві негаразди.
Робочі умови
Фільми про Чорну пʼятницю показують і складні умови, у яких перебувають працівники магазинів роздрібної торгівлі у період шалених знижок. Вони працюють понаднормово та переживають тиск зі сторони розлючених покупців. Також роботодавці часто змушують їх виходити на роботу у вихідні та на День подяки для підготовки до навали покупців.
Загалом, такі фільми часто поєднують у собі драму, трилер та сатиру. Таким чином глядач може побачити всі основні посили фільму: історії працівників, які намагаються втримати баланс між робочими обовʼязками та сімʼєю, ситуації, коли хаос поглинає натовп і люди стають некерованими у своїй жазі придбати товар, та абсурдність шопоголізму і споживацької поведінки.
Підбірка фільмів про шопінг та розпродажі від редакції DeTalks:
Шопоголік (2009)
Монте-Карло (2011)
Чорна пʼятниця (2021)